Quatre estudiants de l'EPSEVG creen l'App evALERTA

26/07/2018

El dia 24 de juliol, cinc estudiants, quatre d'ells, estudiants d'Informàtica de l'EPSEVG, van presentar l'App evALERTA.

És una App impulsada per la policia i l'ajuntament d'El Vendrell. L'aplicació té dues maneres d'accedir: com a establiment o com a ciutadà. El botó més rellevant és el del pànic (una sirena vermella) que és el que cal prémer quan s'està en perill. El servidor envia l'avís a la policia local, que immediatament truca al telèfon mòbil de l'usuari i envia una patrulla el carrer on es troba, i que es pot saber gràcies a la geolocalització.

L'aplicació està disponible des de dimecres 25 de juliol per als usuaris d'Android i més tard, s'oferirà també per al sistema IOS.

Inclou tres possibilitats més, que són: una trucada directa al telèfon d'emergències 112; una altra on l'usuari es pot informar d'incidències de la Vila que estiguin tenint lloc i un accés al Meteocat.

La versió per establiments permet avisar d'incidències, com per exemple, si es detecten bitllets falsos.

La policia ha demanat un ús responsable de l'aplicació i ha advertit que bloquejarà als usuaris que no ho facin.

Els estudiants que han realitzat l'aplicació són: Joan Molinas, Albert Bonet, Noel Carmona, Cristina Salas, tots estudiants d'informàtica a l'EPSEVG, juntament amb l'Aleix Díaz.