Posada en marxa del nou programari Kuka Sim Pro

Col·laboració amb l'empresa KUKA Robots Ibérica

KUKA_Sim_Pro.jpgArran de la col·laboració entre KUKA Robots Ibérica i l’EPSEVG, a partir d'ara ja es pot utilitzar el software a les aules i laboratoris de l'EPSEVG.

Aquest programari permet el disseny 3D d’instal·lacions industrials equipades amb robots de la casa KUKA. Disposa d’una llibreria de components que permet dissenyar estacions robotitzades i programar les activitats del robot.

El programari KUKA Sim Pro admet el format estàndard de CAD, 3DS, Google Sketchup, així com fitxers importats de CATIA, SIEMENS NX, ProE, SolidWorks entre d’altres, de manera que està especialment indicat per a estudiants dels Graus d’Enginyeria Mecànica i Disseny Industrial.

Aquest programari forma part de l’entorn de programació de KUKA conjuntament amb altres eines com KUKA Load (analitza la càrrega màxima dels eixos del robot atenent al càlcul dels moments d’inèrcia, programari gratuït) i el KUKA Office Lite que permet l’emulació de la botonera de programació de robot (en fase d’instal·lació a les aules). La connectivitat entre programaris permetrà la programació de tasques robòtiques simulades (en aula informàtica) i reals (amb el robot KR6 del laboratori AL009) a estudiants dels Grau d’Enginyeria en Electrònica Industrial i Automàtica, així com estudiants del Màster MUESAEI.