Michel André, Premio Investigación 2016

La Sociedad Geográfica Española premia els mapes del sons marins

Premio_Imvestigacion_2016_Michel_1.jpgMichel André, director del Laboratori d'Aplicacions Bioacústiques de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), ha rebut el 6 d’abril de 2017, el 'Premio Investigación 2016' de la Societat Geográfica Española (SGE). Michel, investigador a la nostra escola des de fa molts anys ha estat reconegut per la seva àmplia tasca en l’estudi de la contaminació acústica dels oceans.

Una recerca que ha consistit a recopilar dades de la contaminació acústica dels oceans amb l’objectiu de combatre-la, mitjançant la instal·lació de sensors arreu del planeta, des de fa vuit anys.

Michel André, porta a terme des de l’any 2015 el projecte 20.000 sons sota el mar. Es tracta d’una iniciativa del LAB, laboratori que es troba al port de Vilanova i la Geltrú, emmarcada en l’Ocean Mapping Expedition, un projecte multidisciplinari a bord del veler Fleur de Passion, que està fent la volta al món registrant l’impacte de l’ésser humà en l’entorn marí.

El LAB, vinculat a la nostra escola, és el primer centre científic de control de soroll oceànic a nivell mundial i està reconegut internacionalment per la seva tasca en l’estudi de l’impacte de la contaminació acústica en els animals. Aquest laboratori està involucrat en altres estudis, com ara la conservació dels dofins roses a l’Amazones; el control de la plaga del cargol poma, una espècie d’invertebrat amfibi que ha proliferat al Delta de l’Ebre i que és nociu per als camps d’arròs de la zona; o els efectes negatius en els animals marins derivats de la construcció de parcs eòlics al Japó.

El ‘Premio Investigación’ és concedit a la persona o entitat més distingida per les seves tasques d’investigació o divulgació relacionades amb les ciències de la Terra. Des de fa 19 anys, el conjunt de premis de la SGE reuneixen totes aquelles persones i institucions vinculades als àmbits del viatge, la investigació geogràfica, l’exploració i l’aventura.

Entrega del premi a Michel André