L'exposició "Coca, què?" arriba a l'Escola

22/09/2010

El departament de Salut de la Generalitat calcula que un 3% dels menors d'edat de Catalunya consumeix cocaïna, com a mínim, un cop cada mes.

coca_qu__.jpgL’exposició itinerant Coca, què? farà parada al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú des del dilluns 27 de setembre fins el dimecres 13 d’octubre. La mostra, que s’instal•larà al vestíbul de l’Escola, està impulsada pel departament de Salut de la Generalitat i vol ser una proposta preventiva per evitar el consum de cocaïna entre els joves. L’exposició, que s'emmarca dins del futur Pla Local de Drogues,  compta també amb la col·laboració de la regidoria de Serveis Socials i Salut de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

De fet, el seu material didàctic ha estat elaborat sobre dos grans eixos: alertar sobre els riscos a què s’exposen els consumidors d’aquesta droga dura i acabar amb la falsa creença que el seu consum és un fet “normal”. És per això que l’exposició també vol fomentar l’actitud crítica dels seus visitants, ja que gaudir d’autonomia personal  a l’hora de prendre decisions és el primer pas per saber dir que no a les drogues.

La mostra Coca, què? va acompanyada d’una guia per a persones drogodependents i d’un dossier educatiu perquè els joves facin exercicis pràctics després de la visita. Segons dades del departament de Salut, un 3% dels menors d'edat catalans consumeix cocaïna, com a mínim, un cop al mes.