Estudiants de l'EPSEVG pemiats al "Roca One Day Design Challenge"

Disseny i creativitat contrarellotge

Roca_challenge_1.jpgPer segon any consecutiu, alumnes de l'EPSEVG han esta premiats en el concurs que organitza l'empresa Roca

Rameshwor Pons i Laia Albert, estudiants del Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte de l'EPSEVG, s’han emportat el segon premi del concurs de disseny exprés ‘Roca One Day Design Challenge’ valorat en 1000 €, amb el seu projecte SAK. El concurs ha batut rècords de participació: més de 550 participants han creat i dissenyat, en només 9 hores, productes de bany per a la “Generació Nòmada”, joves que canvien habitualment de pis.

Hem creat i dissenyat una pica fabricada amb materials tèxtils. Per una banda permet personalitzar la pica, però el més important és que la seva estructura es crea en introduir l’aigua a l’interior, així és manté la forma i li proporciona pes”, expliquen els estudiants i detallen que “la instal·lació és molt fàcil, es pot treure i posar de manera intuïtiva i permet que sigui netejada i transportada molt fàcilment. Totes aquestes característiques fan que, a més a més, sigui un producte més assequible i que te’l puguis emportar quan canvies de pis.

Rameshwor i Laia són veterans: van participar l’any passat i, enguany, han decidit tornar a provar sort, i ho han fet a distància, un dels atractius del concurs, ja que no fa falta participar presencialment a les seus del concurs. Durant 9 hores, els joves han de treballar a contrarellotge per idear el seu disseny. “El temps és crucial”, afirma Rameshwor: “Et pot portar d’un extrem a l’altre, o et bloqueja creativament, o t’empeny a buscar la millor solució”.

Nosaltres estem molt contents de l’experiència viscuda en aquests dos anys i recomanem l’experiència a tothom. No hi perds res! I l’aprenentatge és molt gratificant en molts aspectes”, asseguren els vilanovins.