Activitats de la 24a Setmana de la Ciència al Garraf

20/11/2019

La setmana passada, va tenir lloc la 24a Setmana de la Ciència.

La Sala d'Actes de l'EPSEVG va ser escenari de tres conferències els dies 11, 12, 13 i 14 de novembre.

Dilluns 11, Xavier Giménez del Departament de Ciència de Materials i Química Física de l'Institut de Química Teòrica i Computacional de la Universitat de Barcelona, va impartir la conferència: L’origen dels elements químics. On, com i quan es “fabriquen” els diferents elements químics que conformen la Taula Periòdica?

Dimarts 12, Manuel Moreno (EPSEVG): Vam caminar damunt la Lluna, ara fa 50 anys.

Dimecres 13, Joaquín del Río (EPSEVG): Com estudiar els mars i oceans? Tecnologia d'observatoris i vehicles submarins a la UPC.

Dijous 14, Nati Salvadó i Salvador Butí (EPSEVG): La incidència de la ciència i el coneixement científic en l’art i la cultura".

Per cloure les activitats d'aquesta edició de la Setmana de la Ciència al Garraf, divendres dia 15 va tenir lloc l'esdeveniment, "La Ciència al Carrer", a l'esplanada de la Fragata de Sitges.

Prop de 1.200 estudiants dels darrers cursos de Primària, d'ESO i de Batxillerat, de 12 centres diferents de la comarca del Garraf, van passar pels estands on es realitzaven diferents activitats i experiments. Aquesta jornada de divulgació anava a càrrec d'alumnat de centres de la comarca i d'entitats col·laboradores com la nostra Escola.

La nostra activitat, va consistir en mostrar el robot subaquàtic Crawler del grup de Recerca SARTI.