Xerrada- debat: "L'escenari actual de l'ensenyament de les matemàtiques"

Quan?

05/03/2024 de 18:00 a 19:30 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Sala d'Actes de l'edifici A del Campus UPC Vilanova

iCal

Adreçada a: mestres, professors de qualsevol nivell educatiu, pares i mares, societat en general. A càrrec de Carme Burguès,  matemàtica i pedagoga, implicada en el disseny d'activitats competencials i en l'avaluació de competències matemàtiques i Carme Vicens, matemàtica i professora de secundària, actualment Presidenta de la Federació d'Entitats per l'Ensenyament de les Matemàtiques de Catalunya (FEEMCAT).

L’escenari actual de l’ensenyament de les matemàtiques és un dels temes mediàtics que suggereixen un debat a qualsevol nivell educatiu. Temes com el pas de la secundària a la universitat estan en el debat educatiu. Preguntes com ara: les proves de competències i les pisa son indicadors vàlids? S’ensenyen malament les matemàtiques? Els continguts i metodologies son les correctes? El treball en projectes esta ben entès? Què cal fer per augmentar les produccions acadèmiques dels estudiants? Què cal fer per assolir un bon nivell d’aprenentatge? Cal una involució i retornar als “cuadernos Rubio”? …Aquestes i altres preocupacions formen part de les inquietuds que avui per avui comparteixen col·lectius de mestres, professors, col·lectius de pares i públic en general.

Per aclarir el perquè de tot plegat, des de la Societat d’Ensenyats de Matemàtiques del Garraf (SEMG) proposen aquesta xerrada debat, que oferirà una visió més enllà del que ens explica la premsa, amb una contribució d’experts en educació matemàtica que ens poden aclarir, oferir consells, resoldre dubtes i alhora  enriquir amb el seu bon criteri l’estat actual i les línies d’actuació de cara una millora de la qualitat docent en matemàtiques.