Es presenten els resultats del projecte europeu ACCES

El LAB és l’únic equip científic del sud d’Europa que participa en el projecte.
ocea.jpg

Com canviarà l'Àrtic en 30 anys, com impactaran aquests canvis en la navegació, la pesca i l'aqüicultura o l'extracció de petroli i gas? Com afectarà a les poblacions de l’Àrtic l’augment de l’activitat humana? Quina legislació s’ha d’aplicar per garantir un desenvolupament sostenible? Respondre a aquestes qüestions ha estat l’objectiu del projecte ACCESS, en el qual han treballat investigadors de 9 països d’Europa i Rússia.

Del 24 al 26 de febrer, els 60 investigadors de 27 institucions públiques i privades que han participat al projecte europeu ACCESS acordaran a Neàpolis les conclusions del projecte, que serviran per decidir com regular l’Àrtic per garantir-ne el desenvolupament sostenible.

El Laboratori d’Aplicacions Bioacústiques (LAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), amb seu al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, ha analitzat, mitjançant sensors acústics i una tecnologia pionera, l’impacte de la contaminació acústica en els animals marins. El LAB és l’únic equip científic del sud d’Europa que ha participat en el projecte ACCESS.

El coordinador del projecte ACCESS Jean-Claude Gascard, i el director del Laboratori d’Aplicacions Bioacústiques de la UPC, Michel André presentaran les conclusions del projecte europeu Arctic Climate Change, Economy and Society (ACCESS), que determinarà les actuacions que es podran dur a terme a la zona en els propers 30 anys. Les recomanacions tractaran aspectes com la governança, l’extracció de recursos, la pesca i l’aqüicultura, la navegació i el transport de mercaderies, i tindran repercussió en la gestió de l’oceà Àrtic a nivell internacional.

Serà dijous 26 de febrer, a les 12.30 h,  a Neàpolis en un acte al qual hi assistiran l’alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras; el vicerector de Política de Recerca de la UPC, Fernando Orejas i el director de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), Frederic Vilà,.