Es presenta a l'Escola el recentment creat Fòrum Social i Econòmic del Garraf

La plataforma està promoguda pel mateix Campus i altres institucions destacades del territori, que representen diversos sectors de la societat.

029.JPGUn grup d’entitats representatives de diversos sectors de la comarca, entre les quals hi ha el Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, ha presentat en societat el Fòrum Econòmic i Social del Garraf (FESG), una iniciativa que té com a principal objectiu promoure el debat i enriquir els criteris de la ciutadania i les institucions al voltant de les qüestions que afecten més directament el territori. En paraules dels seus promotors, la plataforma neix “per poder observar i fer el seguiment de tots aquells aspectes que configurin l’actual i futur escenari social i econòmic del Garraf”.

De moment, el FESG està format pels sindicats UGT i CCOO, les associacions empresarials ADEG i Cambra de Comerç, l’entitat cultural Institut d’Estudis Penedesencs, la institució de salut Consorci Sanitari del Garraf i el mateix Campus de la UPC com a estament universitari. Tot i així, els seus integrants han recordat que està obert a tots aquells col•lectius que “acceptin el compromís d’una participació activa i continuada”.

Les primeres actuacions del Fòrum, que s’abordaran en una jornada congressual que es farà el dilluns 11 d’abril a la Masia d’en Cabanyes, són un informe sobre l’estat de la sanitat i un altre sobre la situació universitària. En aquest sentit, el sotsdirector Enric Martín ha aprofitat la presentació del FESG per destacar el “valor afegit” que aporta l’Escola al territori, el qual espera que “vagi incrementant progressivament” en els propers anys.