Els nous alcaldes de la comarca parlen de promoció econòmica al Campus

20/09/2011

El Fòrum Econòmic i Social del Garraf és la primera institució que els reuneix a tots, després dels resultats de les passades eleccions municipals.

reuni___fesg_alcaldes.jpgEl Fòrum Econòmic i Social del Garraf (FESG) ha organitzat, pel dimecres 28 de setembre a les 19h, una trobada a la Sala d’Actes del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú amb els nous alcaldes dels sis municipis de la comarca: Neus Lloveras, de Vilanova i la Geltrú; Miquel Forns, de Sitges; Josep Antoni Blanco, de Sant Pere de Ribes; Mònica Miquel, de Cubelles, Rosa Huguet, de Canyelles; i Joaquim Mas, d'Olivella.

Els representants municipals del Garraf, que van ser escollits a les passades eleccions locals del mes de maig, centraran les seves explicacions en la promoció econòmica que duen a terme en els seus respectius municipis i, en una segona tanda, parlaran de la promoció econòmica que efectuen per al conjunt de la comarca. Després d’aquestes intervencions, els assistents podran formular, d’una manera breu i concisa, tota mena de preguntes relaciones amb la temàtica tractada.

Aquesta és la primera vegada que una entitat convoca els sis nous alcaldes del Garraf en un acte conjunt. De fet, és la primera convocatòria oberta a la ciutadania que reuneix els sis màxims mandataris de la comarca des del gran debat social generat per la construcció de l’autopista A-16 (l’actual C-32), ja fa gairebé vint anys.

A banda d’aquesta trobada, els membres del FESG mantenen un ritme de reunions periòdiques en què s’exposen qüestions que afecten el conjunt de la comarca. De moment, els dos eixos temàtics als quals es dedica més atenció són la sanitat i la universitat. De fet, d cara a aquesta tardor, també està prevista una jornada monogràfica al voltant del campus universitari de la UPC, per explicar-ne els seus actius i les oportunitats de futur que possibilita per al territori.

El Fòrum Econòmic i Social del Garraf està format pel Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú, la UGT, CCOO, la Cambra de Comerç, l’ADEG, el Gremi de Constructors del Garraf, l’Institut d’Estudis Penedesencs i el Consorci Sanitari del Garraf. Els objectius d’aquesta aliança passen per l’observació i el seguiment de tots aquells aspectes que configuren l’escenari social i econòmic de la comarca.