Comença una nova etapa del projecte "20.000 sons sota el mar" del Laboratori d'Aplicacions Bioacústiques de la UPC de Vilanova

La Gran Barrera de Coral

Expedicio_La_Gran_Barrera_de_Coral_1.jpgEl vaixell 'Fleur de Passion', el veler més gran de pavelló suís, de 33 metres d'eslora, que porta a bord, entre d'altres, el projecte científic ‘20.000 sons sota el mar’, del Laboratori d'Aplicacions Bioacústiques (LAB) de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), ha salpat el dia 28 de març, de Brisbane (Austràlia) rumb al nord, cap a la Gran Barrera de Coral, en el marc del projecte 'The Ocean Mapping Expedition'.

El veler parteix amb dos nous programes científics a bord, de cartografia i observació d'aquest entorn amenaçat, que es desenvoluparan en col·laboració amb la Universitat de Queensland i l'ONG australiana CoralWatch.

El sistema d’hidròfons de 20.000 sons sota el mar detecta i classifica automàticament tots els sons d’origen humà o naturals, al llarg del recorregut del veler Fleur de Passion per tot el món. Es tracta d’un dispositiu innovador que integra tecnologia d’internet, la qual cosa permet el control a distància de manera que la tripulació a bord només ha d’introduir hidròfons a l’aigua i els investigadors del LAB poden activar i manipular els equipaments de recollida i transmissió de dades des del Laboratori. El sistema, a més, envia, a temps real, els sons i les imatges captades amb càmeres submarines instal·lades als hidròfons, als investigadors del LAB situat al port de Vilanova.