Face2Face 2024 al Campus UPC de Vilanova: Pont entre el talent jove i el teixit productiu

19/06/2024

El Campus UPC de Vilanova i la Geltrú va celebrar aquest passat mes de maig la 18a edició del Face2Face, el fòrum d'empreses que any rere any s'ha consolidat com una plataforma clau per a la connexió entre estudiants i empreses de diversos sectors.

Durant dos dies intensos, més de 20 empreses van participar en aquest esdeveniment, oferint als estudiants l'oportunitat de conèixer de prop el món laboral i establir contactes valuosos per al seu futur professional.

El format de l’esdeveniment es basa en entrevistes de 15 minuts entre el centenar d’estudiants participant i les empreses inscrites; més de 600 entrevistes que van propiciar aquest primer contacte entre el talent jove i el teixit productiu.

Les empreses participants pertanyen a diferents sectors: Automoció; Consultoria i Serveis d'Enginyeria; Energia i automatització; Fabricació industrial; Mediambiental; Telecomunicacions i Transport Ferroviari.

La valoració dels assistents ha estat molt positiva, les empreses van destacar la qualitat i la preparació de l’alumnat. I l’estudiantat, per la seva banda, van expressar la seva gratitud per l'oportunitat de poder interactuar directament amb representants de les empreses, una experiència que consideren vital per al seu desenvolupament professional.

Durant aquest mes de juny ja s’estan tramitant una vintena de convenis per a pràctiques acadèmiques externes, i s’espera que al setembre n’arribin una vintena més. En elles l’alumnat podrà complementar la seva formació acadèmica tot aplicant els coneixements adquirits a situacions reals dins d’un entorn professional.

En definitiva, el Face2Face 2024 ha tancat les seves portes amb un balanç molt positiu, reafirmant el seu paper com a catalitzador de talent i innovació. Esperem amb il·lusió la pròxima edició que serà el 7 i 8 del maig del 2025, i estem convençuts que seguirà sent una eina fonamental per a la integració de l’estudiantat al mercat laboral.

Volem agrair a empreses i estudiantat la seva participació i a les entitats col·laboradores el seu suport.

UPC Alumni -  Node Garraf - Cafès Novell - Grup Ametller Origen - Diputació de Barcelona