Desplegament de CytoBuoy al Projecte OBSEA - ANERIS

L'abril de 2024, durant el primer any del projecte ANERIS, investigadors del SARTI-UPC juntament amb investigadors de l'Institut de Ciències del Mar (ICM) i enginyers de CytoBuoy han desplegat el CytoSub a l'observatori OBSEA. Aquest instrument ofereix solucions per a l'anàlisi i classificació de microorganismes i partícules en aigua i mitjans complexos. Proporciona una visió més holística de la dinàmica del micromón combinant velocitat, informació i rang de mides.

El CytoSub és un citòmetre d'imatge de flux. El CytoSub analitza microorganismes i partícules en aigua, com el fitoplàncton. Recull informació en profunditat sobre les comunitats i diversitat de microbis, viabilitat, germinació, fisiologia. Pot detectar canvis i observar tendències. Monitoritza l'abundància i el creixement de fitoplàncton o zooplàncton, floracions algals nocius. L'instrument pot funcionar de manera autònoma durant diversos mesos segons un horari establert per a les mesures. Els resultats de les mesures són empremtes de partícules individuals i imatges. Únic per al CytoSub és el gran rang de partícules que es poden mesurar. Per al projecte Aneris, un dels resultats són les imatges que s'utilitzaran per a la canalització de dades desenvolupada per l'Institut Flamenc del Mar (VLIZ) en el seu AIES-PHY, Sistema d'Extracció Automàtica d'Informació per a Imatges de Fitoplàncton.

Durant el primer any del projecte ANERIS, el CytoSub es va integrar a la xarxa OBSEA, es va provar completament en un dipòsit de pressió a les instal·lacions de la UPC i es va desplegar a 18 metres de profunditat sota la supervisió dels enginyers de CytoBuoy. El 9 i 10 de maig, coincidint amb la Dècada dels Oceans de les Nacions Unides, es va dur a terme una formació in situ a les instal·lacions de la UPC per formar els seus investigadors en l'ús, el manteniment i l'explotació de les dades proporcionades pel CytoSub. Posteriorment, el dia 11 de maig, l'instrument es va desplegar amb èxit a una profunditat de 18 metres connectat a l'observatori OBSEA, que proporciona alimentació i dades en temps real. Des d'aquell dia, l'instrument ha estat mesurant contínuament les partícules presents a la zona amb un cicle de 3 hores.

Recerca